Shop Mobile More Submit  Join Login
The Lusty Argonian Maid by nihilistique The Lusty Argonian Maid by nihilistique
The Dovahkiin comes across a mysterious book .. xD

A silly upload to celebrate 10k views! Thanks everyone!

10k kiriban caught by :iconshottis:!

Costume made and modeled by me.
Photos by Max Song.

As always, please visit my website for more pictures and construction notes! [link]

Follow me on facebook! [link]
Add a Comment:
 
:iconpsychowolfy92:
PsychoWolfy92 Featured By Owner Feb 25, 2015
XD love this lol
Reply
:iconmaddie1534:
Maddie1534 Featured By Owner Jun 25, 2014  Hobbyist General Artist
The armor is amazing! Where do you even start to make it? Gee I have got to get into this ! What is the armor accually made of?
Reply
:iconnihilistique:
nihilistique Featured By Owner Jun 26, 2014  Professional Artisan Crafter
The armor is Wonderflex and I basically just made paper patterns and transferred it to the Wonderflex and winged it from there. It was a loooot of trial and error! ><
Reply
:iconmaddie1534:
Maddie1534 Featured By Owner Jun 26, 2014  Hobbyist General Artist
I bet it would!
Reply
:iconokami-sarachi:
Okami-Sarachi Featured By Owner Jun 21, 2014
no kidding, about 1 week ago, i love read the book for kill some time, but.....This one...The Lusty Argonian Maid.....damm...I have a weird bone right now.
Reply
:icondaxterboyawesome:
DaxterBoyAwesome Featured By Owner May 27, 2014  Hobbyist Digital Artist
:iconbuenoplz:
Reply
:icondelaverano:
delaverano Featured By Owner Apr 26, 2014  Hobbyist Photographer
:D (Big Grin) Clap 
Reply
:iconlucarahhegnarh:
LucarahHegnarh Featured By Owner Nov 27, 2013
this is so perfect!
Reply
:iconnitrokitty123:
nitrokitty123 Featured By Owner Jul 31, 2013
lol
Reply
:icondanceswithcosplayers:
Danceswithcosplayers Featured By Owner Jun 24, 2013  Hobbyist Artisan Crafter
I love your Dragonborn cosplay! can I share some of your photos on my Skyrim blog on tumblr? All credits and links back to this page and your profile will be displayed.
Reply
:iconnihilistique:
nihilistique Featured By Owner Jun 24, 2013  Professional Artisan Crafter
Haha absolutely, go for it! It was nice of you to ask. :)
Reply
:iconaugra:
Augra Featured By Owner Jun 16, 2013
Wow, amazing! You made the helmet yourself? Do you ever sell your creations?
Reply
:iconnihilistique:
nihilistique Featured By Owner Jun 19, 2013  Professional Artisan Crafter
Yes I did! And occasionally I'll sell old costumes, but Dovahkiin is special to me, I plan on hanging on to her. :)
Reply
:iconpixelorc:
pixelorc Featured By Owner Oct 14, 2012
LOL! BTW I have a mod in Skyrim called "Lusty Argonian Maid teaches one and two handed." Seems appropriate IFYOUKNOWWHATIMEAN :eyes:
Reply
:iconnihilistique:
nihilistique Featured By Owner Oct 15, 2012  Professional Artisan Crafter
HAHA that's amazing.
Reply
:iconspaceraptorpeacock:
SpaceRaptorPeacock Featured By Owner Oct 12, 2012  Hobbyist Traditional Artist
I was like omg! :omfg: then :D,yeah i,m going to check this out longer then lol,d :laughing:.
Reply
:iconkabetchett:
Kabetchett Featured By Owner May 31, 2012  Hobbyist General Artist
No, I was like "What's this? *tilts head* Oh my! ^///^"
Reply
:iconfern5:
Fern5 Featured By Owner May 31, 2012  Professional Digital Artist
So funny when I found this book in Skyrim...I mean...WTF is that title!
Reply
:iconizzymedrano:
IzzyMedrano Featured By Owner May 30, 2012  Professional Artist
Brilliant! I think you should do that face as an alternate for ALL future cosplay! ^_^ You should draw line art of it! New meme guaranteed.
Reply
:iconredisher:
Redisher Featured By Owner May 29, 2012  Hobbyist General Artist
:rofl: thats funny as, alot of poeple are like that at first eh ? :XD:
Reply
:iconshikaru777:
shikaru777 Featured By Owner May 13, 2012
I HAVE OBTAINED THIS BOOK VIA SKYRIM BECAUSE OF THIS PIC! WOOOOO
Reply
:iconnihilistique:
nihilistique Featured By Owner May 13, 2012  Professional Artisan Crafter
LOL YUSSS giving Crassius Curio more book sales/fans is always good.
Reply
:iconshikaru777:
shikaru777 Featured By Owner May 13, 2012
Issue is...I only found volume 1....I will get the whole series eventually.
Reply
:iconpoisoningorchid:
PoisoningOrchid Featured By Owner May 6, 2012  Student General Artist
i found volume 2 at the honningbrew meadery on a shelf by a bed.

BY.
A.
BED.
Reply
:iconnihilistique:
nihilistique Featured By Owner May 6, 2012  Professional Artisan Crafter
HAHAHA them brewers man. No shame, no shame.
Reply
:iconblackbeetle909:
blackbeetle909 Featured By Owner May 2, 2012  Student Artist
where can i buy the lusty argonian XD good job
Reply
:iconfreelancerrook:
Freelancerrook Featured By Owner Apr 21, 2012  Student Writer
lol
Reply
:iconthevocaloid1:
TheVocaloid1 Featured By Owner Apr 12, 2012
*lol* Funny Photo, but cool Outfit! Skyrim rules! :)
Reply
:iconxero-cosplay:
Xero-Cosplay Featured By Owner Apr 12, 2012  Hobbyist General Artist
I..... I love you, lol.
Reply
:icondragon7193:
dragon7193 Featured By Owner Apr 11, 2012
win times infinity
Reply
:iconarturiacos:
ArturiaCos Featured By Owner Apr 11, 2012
HAHAHA this is great
Reply
:iconmadcat221:
MadCat221 Featured By Owner Apr 11, 2012
Yaknow what would make a good extra touch to that getup?

A Talos amulet. Yaknow, that little axe... head... thing on a necklace.
Reply
:iconnihilistique:
nihilistique Featured By Owner Apr 11, 2012  Professional Artisan Crafter
I did make a little Amulet of Stendarr actually! I can't really wear it because of the raised neck guard piece on my armor, it would look kind of odd dangling over that I imagine - but I am planning on using it as a prop in for future pictures. :D
Reply
:iconmadcat221:
MadCat221 Featured By Owner Apr 11, 2012
The collar, you mean? :P I can see how it'd get in the way though.

Stendarr's kinda been sullied to me, on account of the Vigilants' zealous Knight-Templar attitude that's the opposite of mercy. Stendarr facepalms...

Idle question... PC or Console version?
Reply
:iconnihilistique:
nihilistique Featured By Owner Apr 11, 2012  Professional Artisan Crafter
Yeah, the collar! There's the word I was looking for, haha.

Yeah I really didn't like the way the Vigilants were portrayed in Skyrim. Stendarr is my favorite divine because he embodies the way I usually play my character on my first playthrough in Elder Scrolls games. I usually play a paragon of justice, righteousness, mercy for all - all that jazz.

Chaotic good is fun too though. I just didn't feel like it was an accurate reflection of Stendarr but that also could also be seen as a commentary on fanatics like the Vigilants twisting the teachings of the divines to fit their cause .. /tangent

PC MASTER RACE btw. xD How about you?
Reply
:iconmadcat221:
MadCat221 Featured By Owner Apr 11, 2012
I am your brother in the PC Master Race! :D

Yeah, I end up being the Good Guy if there are moral gradients in the game. Renegade hurts my soul when I play Mass Effect.

Do you frequent Skyrim Nexus?
Reply
:iconnihilistique:
nihilistique Featured By Owner Apr 11, 2012  Professional Artisan Crafter
Yeaaah! *highfive*
I agree on renegade. I always try to be good too (at least the first time around) otherwise I feel bad haha.

I actually haven't modded Skyrim any yet. I played so much the month after it came out that I kinda burnt out on it. Then I started this costume and that took a bunch of time.
I'm waiting for DLC to pick it back up again, then I'm going to mod the crap out of it! lol

That's the nice thing about Bethesda/Elder Scrolls games, the game you play when it comes out is a totally different experience from when you fully mod it.
Reply
:iconbeastlastchance4luv:
beastlastchance4luv Featured By Owner Apr 11, 2012  Student Traditional Artist
lol so true.
Reply
:iconartsyfartsy:
artsyfartsy Featured By Owner Apr 11, 2012
LOL
Reply
:iconseprenmaelstrom:
SeprenMaelstrom Featured By Owner Apr 10, 2012  Hobbyist General Artist
This is awesome, gotta say. xD Also, love your Dovahkiin armour. Cool to see a realistically protective [also modest, hahah] suit, hahah!
Reply
:iconnihilistique:
nihilistique Featured By Owner Apr 11, 2012  Professional Artisan Crafter
Thank you! Hehe I'm getting that a lot, but all I did was try to stay accurate to the armor in game!
Reply
:iconseprenmaelstrom:
SeprenMaelstrom Featured By Owner Apr 11, 2012  Hobbyist General Artist
It seems kind of funny when staying close to the source material gets so much attention, because it's not what people are expecting. xD Iiiinteresting. Great work!
Reply
:iconnihilistique:
nihilistique Featured By Owner Apr 11, 2012  Professional Artisan Crafter
It is funny! I was really surprised. People were like "Grats for being covered up!" and I was like .. huh? Thanks? xD
Reply
:iconseprenmaelstrom:
SeprenMaelstrom Featured By Owner Apr 11, 2012  Hobbyist General Artist
It's kinda become the norm that "female version = less coverage, more skin" so I think it kinda throws people, hahah.
Reply
:iconnihilistique:
nihilistique Featured By Owner Apr 11, 2012  Professional Artisan Crafter
Hahah, true. Well, I am certainly glad I can impress people by wearing clothes. That sure makes it easy! lol.
Reply
:iconfantasyninja:
FantasyNinja Featured By Owner Apr 10, 2012
:heart: you're awesome. KTHXBYE :heart:
Reply
:iconshamedgeeky:
shamedgeeky Featured By Owner Apr 10, 2012  Student Artisan Crafter
:D lol. awesome job! the armor is incredible. the blonde hair and the helmet make me think of Eowyn, lol :)
Reply
:iconnihilistique:
nihilistique Featured By Owner Apr 11, 2012  Professional Artisan Crafter
Thanks! haha I got that before and didn't realize it until they mentioned it. It's an accidental homage to Eowyn. ;P
Reply
:iconshamedgeeky:
shamedgeeky Featured By Owner Apr 11, 2012  Student Artisan Crafter
:D well, it's awesome!
Reply
:iconhalosoulfire:
Halosoulfire Featured By Owner Apr 10, 2012  Hobbyist Writer
I laughed so hard I had to make this one of my favs. Thank you very much for that picture.
Reply
Add a Comment:
 
×
Download JPG 836 × 1176




Details

Submitted on
April 10, 2012
Image Size
879 KB
Resolution
836×1176
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
15,524 (7 today)
Favourites
270 (who?)
Comments
53
Downloads
2,972
×